Olet mulle se

Puolison tuki on ollut mulle viime kuukausina korvaamattoman tärkeää. Kuka muu olisi osannut iloita mun kanssa siitä,että sain ihan itse paidan päälle? Tai hiukset ponnarille. Kuka muu olisi pessyt mun hiukset,tehnyt mulle kaikki ruuat jokaista voileipää myöten ja sitonut kitisemättä mun kengännauhat. Kuka olisi aamulla ensimmäiseksi herättyään hakenut mun olkapäähän jäitä ja buranaa? Kuka olisi tehnyt mulle aamupalan valmiiksi pöytään,sen jälkeen kun ensin olin yön inissyt kipujani ja kyöhnännyt kainalossa hankaloittaen toisen unia? Vaikea kuvitella,että kukaan muu olisi siihen ryhtynyt. Puhumattakaan siitä kaikesta,mitä en edes hoksaa tässä ajatella. Siivotusta kodista,lasten hoidosta,koiran lenkityksestä,jalkojen hieromisesta.

Kyllä se niin vain on,että olen löytänyt sattumalta rinnalleni timantin. Joskus sen loiste himmenee silmissäni,enkä muista arvostaa sitä niin paljon kuin minun ehdottomasti pitäisi,mutta onneksi silmäni aukenevat välillä ja tajuan,kuinka hurjan onnekas minä oikeasti olenkaan. Kuinka korvaamatonta on,että joku rakastaa sinua vielä kaikkien näiden vuosien jälkeenkin. Sen jälkeen kun on nähnyt sinut tukka pystyssä aamuäreänä,itku silmässä elämän kolhimana,pitänyt sun hiuksia kiinni sun yrjötessä,tsempannut ,kun synnytät ja pitänyt sua sylissä, kun olet tuntenut itsesi maailman hirveimmäksi ihmiseksi ja halunnut vain pois tästä kaikesta. Rakastanut sinua vielä sellaisenkin hetken jälkeen kun olet silmät salamoiden raivonnut rakkaimmallesi ja huutanut hänelle,että vihaat koko ihmistä. Silloinkin olet rakastanut.

Meillä on takana kymmenen yhteistä vuotta avioliitossa. Joskus matkan varrella on tuntunut,ettemme pääse ikinä tänne asti. Joskus on tuntunut,että olen niin väärän ihmisen kanssa. Mutta tässä me olemme. Kaikkien vaikeuksien ja onnenhetkien jälkeen. Elämän hauras tasapaino on juuri nyt plussalla meidän vaakakupeissamme. Ja olen siitä niin kiitollinen.

 Olet opettanut minulle niin paljon yhdessäolomme aikana. Anteeksiantoa,armollisuutta itseäni kohtaan. Rauhallisuutta. Sinä teit minun maailmastani kauniimman ja teet niin yhä. Toivon vain,että osaan antaa tämän kaiken saman elämässämme takaisin sinulle. Mutta kaikista eniten maailmassa,toivon että näkisit joskus itsesi niinkuin minä sinut näen,rakkaani.




Kommentit

Lähetä kommentti

Jätä ihmeessä merkki vierailustasi! <3

Suositut tekstit