Kuuttia etsimässä


 Huomasin tänään somessa maininnan,että Löylyn edessä köllötteli kuutti! Seurasin päivityksiä koko iltapäivän(miten niin köyhä elämä mulla :D)ja heti kun mies tuli kotiin ja saatiin syötyä anelin perheen pakkautumaan autoon ja tottakai me ajettiin Helsinkiin. Olen haaveillut joka ikinen kevät,että näkisin villin kuutin rannalla lekottelemassa ja joka kevät niitä Helsingin rannoille tuleekin päivää paistattelemaan. En vain ollut ikinä sattunut paikalle. Oulussa Hailuodossa olen monesti nähnyt aikuisia hylkeitä,mutta kuutti oli vielä näkemättä..
 Mä oon just tämmönen. Kiinnostaa eläimet niin paljon,että ollaan eräänkin kerran autoreissuilla pysähdytty kesken reissun,kun olen nähnyt jotain mielenkiintoista. Viimeisen viikon aikana olen pysäyttänyt miehen autotien varteen nähtyäni harvinaisen ison ketun ja bussipysäkille huomattuani haukan katulampun päällä. Niin ja viikonloppuna bongasin automatkalla maakotkan!Silloin ei kuitenkaan pysähdytty,koska oltiin moottoritiellä. Vitsi,miten mahtava fiilis se on, kun näkee jonkun vähän erikoisemman eläimen.Ja monenlaista eläintä on tullutkin nähtyä:karhu,mäyrä ja useampi kotka vain muutama mainitakseni. Aivan parasta! Olen myös yrittänyt jatkaa isäni jalanjälkiä ja saada lapsetkin kiinnostumaan bongailusta vaihtelevalla menestyksellä.
 Mutta asiaan! Vitsi mä olin onnessani kun ehdimme näkemään tämän veijarin. Mies tietenkin oli pessimistinä sitä mieltä,että ei se nyt enää siellä Löylyn rannassa ole,mutta mä olin tietty salapoliisina seurannut vielä varttia aiemmin Löylyn liveä,että siellä se vielä köllii.. Ja siellä se oli! Istuimme,kuvasimme ja katselimme. Aivan huikean söpö eläin! Harmitti,kun osa meni niin hirveän lähelle kuuttia. Se on kuitenkin villieläin ja ihminen saisi siitä pysyä kaukana. Myönnän,että minuakin houkutteli mennä siihen nenän eteen räpsimään kuvia,mutta ei niin vain toimita. Kunnioitusta.


 Kymmenisen minuuttia ehdimme tätä veijaria seurailla,mutta sitten ilmeisesti lepäily riitti ja veijari painui takaisin mereen,omaan elementtiinsä.


 Kiitos näkemisestä ja hyvää jatkoa söpöläinen!

Kommentit

Suositut tekstit